Odette och Memphis 27 september

Odette hoppade jag idag och shit vad bra det gick. Vi bara flög över 70 hindert och en oxe som låg på 60 cm. Men iallfall. JAg började att värma upp henne ute i skogen. Sen red jag hem och red i paddocken.
Hon var helt galen idag och spakade bakut och var hel vild vilket hon inte bruka vara men det var någotnting som störde henne tror jag för man märkte att hon var ireterad på något. Men iallfall började jag hoppa typ 40- 50 cm.
´
Sen sa mamma: aa men vi ska se hur högt hon kan hoppa idag. Hon höjde till ca 60 cm och första gången jag kom på det var jag lite tveksam så det blev ett stillastående hopp typ:P Men andra gången hoppade hon jätte fint. Sen höjde vi till 70 och vi flög över flera gånger.
´
Shit vilken ponny asså. Men sen ville jag inte höja mer i och med att jag är lite `hopprädd`eller vad man ska säga så det är ju bra att ta lite i taget. Men iallfall så behöver vi ju träna på oxar vilket vi alldrig gör. Men mamma satt upp en läskig oxe på 64 cm och det kom vi på då.
Jag var lite tveksam men jag var ändå på med benen och hon hoppar så järkla fint över. Hoppade bara det en gång för sen tyckte vi det räckte. Men shit vilken känsla det är när hon hoppar så fint.
´
Man blir så himmla gald. Nu ska jag anmäla mig till pay and jumpen på söndag. Jag tror det kommer vara i ridhus vilket vi inte har ridigt i jätte länge och sen har vi aldrig varit på den klubben förutom när jag provret en häst så vi ska bara hoppa 40/50 och så hoppas vi klarar det.

Memphis får vila idag med. Jag hann inte rida honom. Men imorgon ska jag träna för My och jag tror jag tar med honom men jag är inte säker ännu men vi får se.
´
Men jag var iallafall uppe och kollade till honom och när jag kom in till hagen så bara galopperade han mot mig och fatta vad glad man blir då. Så himmla söt är han med!

Finare hästar än mina finns inte!
Publicerat: 2011-09-27 @ 19:40:13


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!