Odette tävling 2011-10-02

Ja det började med att när vi skulle köra så kom vi inte fram med bilen för det stod två traktorer som vi var tvungna att flytta och det tog typ en kvart. Sen så var det bara att lasta för vi var väldigt försenade.
Vi kom dit och mamma anmälde mig medans jag började fixa Odette. Alla hade redan gått barnan så jag fick gå in i ridhuset och kolla försökte lära mig den. Mamma gick med Odette lite så när jag kunde barnan så fick jag gå in i ridhuset och rida fram. Men direkt när jag skulle rida fram var det min tur men som tur var så fixade dom att jag kunde rida sist i den klassen. Så jag kunde rida fram. Det var jätte många i ridhuset så det var inte alls lätt att rida där men det fick ju gå. När jag hoppade fram så gick det jätte bra. Hon hoppade varenda hinder jätte fint.
´

Sen väl inne på barnan på 40 cm så var hon super rädd för allting nästan. Hon var väldigt tittig och var väldigt försiktig mot hinderna men än om vi inte hade något fart så gick jag över henne på endel hinder och vi blev felfria.
´

Sen så på 50 cm var hon nästan ännu mer spänd. Men höjden klarade hon jätte bra så det var inga problem. Men jag fick någon vägran. Men hon var duktig för att det var nytt ställe och så var det i ridhus vilket hon inte varit i på väldigt länge.

Jag är supernöjd med henne men jag själv ska tänka på att ta det lungnare och rida henne mer mellan hindrerna. Så det ska jag försöka göra bättre nästa gång!
´
Mamma fotade men det blev inga bra bilder men jag kan bjuda på de här:
Publicerat: 2011-10-02 @ 18:30:17


1 kommentarer
Postat av: Jossan:D

söta:D

2011-10-05 - 18:21:15 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!