Memphis

Nu när jag rider Memphis ute i skogen så ska han bara galoppera när jag börja trava. Det går knappt att trava ute i skogen längre. Idag skenade han iväg i galoppen och jag fick nästan inte stopp på honom. När jag rider i paddocken vill han inte gå i ytte spåret utan han ska bara gå inne mitt i paddocken. Sen är han skitsvår att böja sig och gå fint i en volt. Man märker att det finns ganska mycket att träna på nu efter han har fått vila vldigt länge och jag mest ridigt i skogen. Nu blir det hårdträning. Jag har märkt att han hoppar superfint över grena och sånt i skogen så det kommer det bli mycket av inom hoppningen. Dressyren kommer vi fokusera på mest nu. Att jag ska kunna kontrolera honom bättre och han ska gå i en bättre form i alla gångarter. Sen ska jag ju även bygga upp honom mycket så det kommer bli längre pass och jobbigare för honom.
Publicerat: 2011-10-11 @ 20:50:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!